Spil anmeldelse af Yakuza 0: bandit Tokyo 80'erne

Visninger:

588

Vurdering:

1Like 0Dislike

Share:

Spil anmeldelse af Yakuza 0: bandit Tokyo 80'erne Source:

Den Japanske videospil-serien Yakuza (original – "Som en drage", jap.) kendt i sit hjemland. Hver ny del fans er mødt med begejstring, og det samlede salg af spil i serien for nylig har overskredet 9 000 000 eksemplarer. Uden for Landet af den opgående sol Yakuza er mindre kendt, men selv der har det sine fans. Stigende popularitet alvorligt hæmmet af det faktum, at på engelsk, oversætte, ikke alle spil i serien, så hver udgivelse Yakuza i Vesten er ledsaget af den utrolige spænding af den engelske offentlighed. I dag vil jeg fortælle dig om den nyligt udgivet eksklusivt til PlayStation 4 spil — Yakuza 0.

Det ville være en utilgivelig forsømmelse fra min side ikke at fortælle dig lidt om den historie af den franchise. Skabt en serie af Yakuza Japansk producent, og spildesigner Toshihiro Nagoshi. Hans første spil, efter han fik et job i en udgiver Sega, i 1989, blev Virtual Racing. Den anden var automotive simulering Daytona i USA, Scud Race, arcade smule em up SpikeOut. Nagoshi er steget så meget i øjnene af forvaltningen, i 2000 blev han pålagt at føre én af flere divisioner i selskabet. Når i 2005 til PlayStation 2 kom ud af det første spil i serien, Yakuza, der har kostet Sega i en imponerende 21 millioner dollars, omkring Toshihiro Nagoshi talte alle de Japanske medier. Succes af spillet, der er et solidt Fundament for udvikling af flere fortsættelser og selv spin-offs, hændelser, der udfolde sig i en anden tid eller endda i et alternativt univers. Gik på salg i de mange souvenir-og andre merchandising af spil, herunder t-shirts, retter, bøger og endda mad. At tale om populariteten af serien i Japan, bør det bemærkes, at Japansk radio fra tid til anden twist radioprogram af samme navn.

Alle spil serie, Yakuza af de Forenede stil og de vigtigste tegn. Hovedpersonen altid er en tidligere Yakuza opkaldt Kiryu "Dragon" Kazuma. Som en regel, der finder sted i den fiktive Tokyo – Camarote, men nogle gange spillet giver spillere med mulighed for at forlade den Japanske hovedstad, og besøg andre steder. Spin-offs af Yakuza ofte sætter spilleren i et meget usædvanligt sted, for eksempel i det feudale Japan af Xvii århundrede eller den verden, der emmer af zombie Apocalypse. Men i enhver serie, vil du altid venter på typisk den modige Japanske tegn, udforske relationer med brute force, uanset om knytnæve kampe eller kampe med Katanaer. På mange måder, serien minder blockbuster franchise Grand Theft Auto, men kun i udpræget Japansk stil, hvilket gør det til et unikt stykke. Nogle fans er at sammenligne Yakuza med en anden populær Japansk serie Shenmue. Ja, de har en masse til fælles, men stemningen er stadig meget forskellige spil.

Spillet er Yakuza 0, hvilket vil blive diskuteret i dag, det er en slags prequel sekvens, der gør det specielt attraktivt. De begivenheder, der finder sted før det første Yakuza-spil i 1988, da de stadig er meget unge og uerfarne Kazuma Kiryu er en af de lavere steder i hierarkiet af Tojo klan. Har Kiryu som en stor, disciplineret fighter, det virkede som en stor karriere i den Japanske mafia, men så griber ind i sagen, og pludselig han er anklaget for at dræbe en mand. Situationen er indrettet således, at hovedpersonen ikke har noget at sige af politiet og deres chefer, så han har intet andet valg end at blive rask, og at trævle det morads af løgne, politik, konspirationer og bedrag.

Der Begynder med den fjerde del af serien, har spilleren til at vende til at styre flere tegn, som (ligesom i GTA V), som afspejler deres personlige historier hænger sammen, og til sidst løbe ind i den imponerende rækkevidde af historien slutter. Denne gang en ekstra tegn vil være en god ven af hovedpersonen – Maxima "Mad Dog" Goro, kender du fra tidligere spil. Ja, dette er den en-øjede "kaptajn Jack Sparrow", der foretrækker at brænde deres liv i barer og værtinde klubber. Gameplayet for begge figurer er ens i deres mekanik, men hver af dem har deres job: Kiryu er nedsunket i en detektiv efterforskning, og Majima forsøger at frigøre sig fra en ikke mindre farlig skrammer, som prøvede at vinde respekt for chefer i den kriminelle verden.

Spillets Verden er traditionelt "pseudotty". Som du tilbud, gode Tokyo-området og nogle flere steder, men i løbet af nogle missioner, vil du ikke være i stand til at afvige fra den fastsatte rute-udviklere, og bliver nødt til at køre alene i den angivne retning. Men, du vil have adgang til snesevis af punkter af interesse, og masser af muligheder for at underholde dig selv i Japan i 80'erne. Yakuza-Serien har altid været berømt for udstyret mini-spil, og nye spil er ingen undtagelse. Du kan spille Billard, synge karaoke, fiske, spille Dart, skak, baseball, arcade, eller deltage i underjordiske kampe eller dance battles på det lokale diskotek. Der er også løb på toy maskiner, kvindelige wrestling, bowling, og indsamle sjældne kort. Keder sig i Yakuza 0 aldrig vil ske, fordi der ud over den historie quests, man traditionelt vente hundredvis af mini-quests eller den såkaldte subhistory, gør det muligt at føle atmosfæren i Japan i 80'erne.

Spil har to store steder: i dette kvartal Camarote, som er en fortolkning af den reelle Tokyo district af Kabuki-Cho, og også kvartal Sotobori,kopieret fra Dotonbori ligger i Osaka. Bortset fra dem, du vil være til rådighed og beliggenhed er mindre, men de har betalt langt mindre opmærksomhed. Jeg blev rørt, da jeg så, hvor du så kendte mig fra tidligere spil steder i fortiden. Hvis du er fortrolig med Yakuza-serien, vil du genkende mange af de lokale seværdigheder, som i fremtiden vil i høj grad ændre sig. Når man går rundt i byen, du vil snuble på der ønsker at konkurrere med dine egne. Disse kan være medlemmer af Yakuza, berusede brawlers, der vender hjem fra barerne, bøller, eller krigere singler, som ikke foder brød, lad mig ridse hans næver. I princippet, kan du undgå kampen, bare for at komme væk fra dem, men jeg vil råde dig til at deltage i kampe, så ofte som muligt. Fordi fra besejrede fjender hagl strøet den Japanske valuta i form af sedler og mønter. Men det er bare afgørende i dette spil, men jeg vil fortælle dig senere.

Den kampene finder sted på et velkendt fans af serien kredsløb. Knapperne "firkantede" og "trekant", du anvender, er henholdsvis mellemstore og stærke angreb, sætte dem i en combo-kæde, knappen "cirkel" - er ansvarlig for angreb og kaster, og knappen "X" — til Dodge fjendtlige angreb. Når fjenden falder til jorden, kan du aktivere en rasende endelige angreb, forbrugende en god del af sit liv skala. I kampen bruges aktivt af de objekter omkring os: du kan knuse fjendens hoved sanfayansovogo urinal eller sætte sine tænder i metal håndliste. Hvis der lå et stykke af rør eller en træpind, du kan bruge dem som våben til at kaste og angribe. Du kan endda hæve en sofa, eller (!!!) motorcykel til at lancere dem mod fjenden. Nå, hvad vil du? Japanerne er en tough crowd.

Et Nyt spil for første gang giver os anvendelse af bekæmpelse af stilarter. Den karakter er i stand til at skifte mellem dem ret i varmen i slaget ved hjælp af piletasterne D-Pad på din controller. Kiryu er i stand til at skifte mellem forskellige stilarter Brawler (afbalanceret stil, der minder om de tidligere spil), Beast (utrolig stærk, men langsom angreb), og Rush (hurtige bevægelser og strejker). Maxima er i stand til at vælge mellem Thug (afbalanceret stil), Slugger (den stil, der bruger improviserede våben) og Afbryder (når i kæmper, tegnet bruger dansetrin). At kombinere sammen for de tre tilgængelige for hver karakter, stil, kan du nemt besejre de mest farlige modstandere. Men hvis nogle af de magtfulde chefer, viste sig at være stærkere og mere smidige, så fortvivl ikke. På den skærm, der beder dig om at "prøve igen", spillet vil fortælle den korrekte taktik til kampen mod dem.

Nivellering er udført på systemet, er introduceret til os i spin-off serien med undertitlen Isshin. I en særlig radial menu, du kan købe for de penge, nye frynsegoder og færdigheder. Hvis basen dygtighed koster 30 000 yen, i løbet af de næste forbedring vil have til at dumpe hundreder af tusinder, endda millioner af mennesker. Det er derfor, jeg tidligere rådes du til ikke at unddrage sig fra gadekampe og prøver at slå fjender, som meget kontant. På byens gader pas på kun én ting: et møde med en bølle ved navn Mr. Oprydning. Han er bogstaveligt talt i stand til at ryste ud af din akkumulerede opsparing. Begge hovedpersoner i spillet er at køre din egen virksomhed: Kiryu, der investerer i fast ejendom og handel, og udvikler hans Maxima cabaret club Solskin. Glem ikke at anvende ekstra indkomst til sit formål, nemlig at spilde penge på udvikling af tegn.

Visuelt, spillet er meget pænere, fordi det er, i virkeligheden, den første engelsk-talende del af en serie af Yakuza til PlayStation 4. Klar struktur, stabil 60 frames per sekund, høj opløsning, fremragende optiske effekter (især "Boké" og refleksion) – alt dette giver os mulighed for at se på foretrukne tegn på nye måder. Men det er desværre ganske ofte er der er ekkoer af den æra af PS3, når du opdager alt for kantede 3D-model af den genstand, mudret tekstur eller for klodset NPC-animationer. Generelt indtryk af at flytte-serien til en ny platform, jeg har en positiv, men udviklerne har stadig arbejde at gøre. Meget tilfreds med opmærksomhed fra skaberne af spillet til at oversætte på skærmen af atmosfære i 80-erne. Så det var ikke tilgængelige mobiltelefoner, så de vigtigste tegn er aktivt ved hjælp af personsøgere og opkald fra telefonbokse. Butikker, der sælger blade Famicom Tsushin fortæller om 8-bit spil i den populære manga af 80'erne. den Japanske ungdom iført beskeden tøj og ikke kjoler som freaks. Og i arcade haller kan skæres i den gamle sprite legetøj. Alle er utroligt flot, på grund af de spil, de begivenheder, der udfolder sig i vor tid, er jeg personligt lidt træt.

Hvis du vil have noget mere ud af spillet, kan du bruge en indbygget multiplayer. Slå spillet med hans ven, der vil komme, men du vil være i stand til at spille med ham, kort eller finde ud af, hvem der er køligere på dansegulvet. For mig var det meget vigtigt at opdage i spillet en særlig menu, hvor du kan gense alle plot saver. Det er meget praktisk i tilfælde, hvis der er noget du distraheret fra vedtagelsen af Yakuza 0 for lang tid, og så er du stadig har besluttet at gå igennem spillet indtil den sidste ende, men kan ikke huske, hvad var der før. Jeg synes faktisk, at denne mulighed bør være standard indbygget i alle moderne big-budget-projekter. På grund af manglen på denne mulighed på den tid, gav jeg op på passage af flerestor RPG. Elementary kunne ikke huske at der var en "tidligere" og så vinkede med hånden på dem.

Som før, spillet indhyller dig i dens atmosfære, og bogstaveligt talt fra de første sekunder henleder opmærksomheden på, at den spændende historie, fuld af uventede drejninger og en virkelig dramatiske scener. Det er svært at forklare den enorme appel af Yakuza-serien, men jeg råder altid til at se med dine venner og nye bekendte. Jeg foreslår at du, kære læsere. For at bestå af en sådan en lys og tæt Pakket til kvalitet, indhold virker i alle tilfælde umuligt! Ja, nogen kan ikke lide Japansk kultur og livsstil, men også brug for nogle resten fra, hvad vi bliver fodret med i Vesten. I serien er ikke uden en kynisk humor og meget ømtålelige emner, såsom prostitution, fordi Yakuza er underholdning for voksne, ikke noget sjovt for børnene. Her er de barske Japanske mænd kæmper på liv og død, forsøger at beskytte ære for de familier, som de tilhører.

Indstilling af spillet trækker spillet analog af prisen "Oscar". Alle de tegn, gentag udseende, der er fremført af deres Japanske skuespillere med en utrolig nøjagtighed. De grundigt scanningen og overføres til spillet, hvilket gør udseendet af den berømte stjerne af Japansk biograf og tv kan findes i serien, der mere ofte end andre steder. Generelt er spillet af den storslåede Takeshi Kitano, så det er noget du bør vide. Mange spil kritikere er kappes om at bygge teorier om, hvordan udviklerne formår så perfekt til den tradition af Yakuza og i stor detalje for at skildre livet for medlemmer af kriminelle klaner. Der er endnu en version, at udviklingen er sponsor for en række af Yakuza chefer af Japans største mafia grupper, der søger at bevare den rige kultur i den video game industrien. Hvad er jeg villig til at tro dette rygte. For en god serie, og det udvikler sig bare gigantiske spring. Hvert år et nyt spil, der i alle henseender er bedre end den tidligere.

Gå til notering på disse mindre fejl, som jeg formåede at lægge mærke til under passagen. Det faktum, at spillet er udtrykt af det meste af det centrale dialoger, ingen nyhed. Vi er vant til. Men det faktum, at der nu i nogle scener tegn i samtaler, ikke engang åbne munden og ser ind i det tomrum, for mig var en ubehagelig overraskelse. Det ser ud til, at udviklerne ikke har tid med iscenesættelse og animation af nogle dialoger, så jeg besluttede mig til at style dem til en slags grim Noir tegneserier, hvor statisk siddende eller stående tegn med glas-øjne, der er afbildet på baggrund af deres talt tekst. Jeg kunne ikke lide det så meget at distrahere fra den overordnede stil af spillet. Selv om, selvfølgelig, er meget subjektive. Stadig lidt anstrengt mig at spille kamera (jeg har for nylig med i spillet kameraer ingen forståelse), som er midt i den voldsomme kamp viste noget, men ikke mine modstandere. Her, måske, og alt det, jeg ikke kan lide.

Fordele:

den
  • en Stærk historie med mange filialer og to vigtigste tegn.
  • Fantastisk skuespil stjerner af Japanske film og tv.
  • for at Bekæmpe system med stilarter blev mere fleksible og mere interessant.
  • Enorme spilverden fyldt til bristepunktet med alle former for indhold.
  • Cool side-quests, som hver især ønsker at gå fra begyndelsen til slutningen.
  • Et underligt system af erhvervelse af bekæmpelse af frynsegoder og færdigheder tegn.

• Iscenesættelse kæmper i Yakuza 0 er nu endnu mere voldsomme og spektakulære.
  • en Hel bunke af mini-spil, som mange trække på hele projektet.
  • for spillet perfekt formidler den stemning af gangster i Japan i slutningen af 80'erne.
  • Spillet er i stand til at rykke dig ud i det virkelige liv, for et par uger.

• Mulighed for at genopfriske minderne om tidligere arrangementer af spillet.

Ulemper

den
  • Ikke den mest bekvemme spil kamera, ofte føre til, at du i kampens hede.
  • for Nogle dialogbokse i form af latterlige statiske scener.
  • fra Tid til anden er der grafisk ekkoer af den æra af PS3.

Opsummering af ovenstående, vil jeg sige, at Yakuza 0 er et fantastisk spil og en perfekt prequel historie, som er velkendte for alle fans af franchisen. Grafisk er spillet stadig er i en midlertidig tilstand, der kombinerer ny teknologi og ekkoet fra fortiden, da det blev produceret på mindre avancerede konsoller. Ikke desto mindre, at der sker fremskridt. Hvad Yakuza 0 er ikke fejl, det er den fascinerende historie: jeg har altid yderst interessant at følge udviklingen historie i disse spil, med alle de plot twists og drejninger og mange overraskelser. De forfattere, som sædvanlig, gjorde et fantastisk stykke arbejde. Et stærkt punkt i prequel blev en af de hårdeste i franchisen historie side-quests. Disse små historier, der vil gøre dig til at grine og græde. At jeg er seriøs. De levende figurer, den enorme mængde af indhold og mini-spil, pumpes bekæmpe system – Yakuza har aldrig været så attraktivt. Jeg satte spillet 9.5 point ud af 10. Til den ideelle på dette tidspunkt ikke har holdt sig ganske lidt, men i fremtiden, jeg er sikker på, at udviklerne af disse mangler vil rette.

Anbefalet

PlayStation 5: rygter og første detaljer

den Nuværende generation af konsoller, det er klart, tilgange solnedgangen fra hans tid, og det betyder, at den vigtigste platformtarget i lyset af Sony og Microsoft i den nærmeste fremtid er behov for at behage os med annonceringer af nye enheder. O...

Lavet en video spil, der vil hjælpe dig til at overvinde alkoholisme

Modstandere af video-spil er ofte sagt, at spillet — det er spild af tid, forsvarerne hævder også, at spil kan få en masse sjov, og selv lære noget. I nyere tid videospil er i stigende grad begyndt at finde sin anvendelse i behandlingen af sygd...

PlayStation 4 vs Xbox, En 5 år senere. Der truffet det rigtige valg

Fem år siden, i 2013, der blev fremlagt af spillekonsol, PlayStation 4 fra Sony og Xbox fra Microsoft. Så mellem de to moderne konsoller, det var meget svært. Mel konfronteret video gamere flere gange blev en anledning til diskussion og vittigheder p...

Bemærkninger (0)

Denne artikel har ingen kommentarer, vær den første!